مهاجرت به دیگر کشورها انواع مختلفی دارد که هر فرد متناسب با سوابق کاری و تحصیلی خود، می‎تواند یکی از این روش‎ها را انتخاب کند. برای هر کدام از انواع مهاجرت‎ها، لازم است که ویزای مهاجرتی دریافت شود تا بتوانید در آن کشور اقامت داشته باشید. مهاجرت به شکل‎های مختلفی از جمله مهاجرت تحصیلی، کاری، کارآفرینی و سرمایه‎گذاری وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی درباره انواع مهاجرت و ترجمه مدارک مهاجرتی که از طریق دارالترجمه رسمی در غرب تهران یا نزدیک به محل زندگی خود انجام می‎شود، اشاره داشته باشیم.

انواع مهاجرت و ترجمه مدارک مهاجرتی (کاری، تحصیلی،شرکت، کارآفرینی، سرمایه گذاری)

انواع مهاجرت و ترجمه مدارک مهاجرتی (کاری، تحصیلی،شرکت، کارآفرینی، سرمایه گذاری)

انواع مهاجرت و شرایط مربوط به آن

اصلی‌ترین موضوع در مسیر مهاجرت، انتخاب روشی است که با سوابق هر فرد تطابق داشته باشد. بنابراین در این مقاله قصد داریم، انواع مهاجرت به سایر کشورها را بررسی کنیم تا در نهایت با اطلاعات بیشتری هدف مهاجرت خود را تعیین کنید. مقاصد و کشورهای‎ متفاوتی برای اقامت ایرانی‎ها وجود دارد که ترجمه مدارک مهاجرتی برای همه آنها الزامی است.

دریافت ویزا، اقامت و تابعیت

برای تمام انواع مهاجرت نیاز به دریافت ویزا یا اقامت آن کشور خواهید داشت. بنابراین دریافت تابعیت یا پاسپورت آن کشور در بدو ورود بی‌معنی است. ویزا متناسب با هدف مهاجرت و به صورت موقت برای مهاجرین صادر می‎شود. زندگی کردن با ویزا مشکلات و سختی‎های مربوط به خودش را دارد. در واقع دریافت ویزا با شهروند آن کشور بودن تفاوت‎های زیادی دارد.

برای مثال ویزای تحصیلی فقط در طول مدت تحصیل اعتبار دارد و بعد از فارغ التحصیل شدن باید به وطن خود بازگردید یا نوع ویزای خود را تغییر دهید. لازم است بدانید که ویزای تحصیلی را نمی‎توان تمدید کرد و برای اقامت بیشتر باید ویزای کاری دریافت کنید. برتری ویزای کاری نسبت به بقیه این است که با گذشت زمان، می‌توان آن را به اقامت تبدیل کرد.

انواع مهاجرت, دریافت ویزا، اقامت و تابعیت, ترجمه مدارک مهاجرتی

در بعضی از هدف های انواع مهاجرت نیازی به دریافت ویزا نیست و از همان ابتدا، اقامت آن کشور را دریافت می‎کنید. هیچ کشوری در بدو ورود به شما اجازه اقامت دائم نخواهد داد. تفاوت داشتن اقامت و ویزا در دریافت حقوق شهروندی است. داشتن اقامت یک کشور، به منزله‎ی داشتن حقوق شهروندی است و به راحتی می‎توانید حساب بانکی، وام، تحصیلات، خانه و خودرو داشته باشید. در واقع اقامت هیچ یک از محدودیت‎های ویزا را ندارد.

با گذشت 3 تا 5 سال از اقامت شما، امکان دریافت پاسپورت وجود دارد. دریافت پاسپورت در هر کشور همراه با دادن آزمونی در رابطه با تاریخ، زبان، قوانین مدنی و جغرافیایی است. البته مردود شدن در این امتحان اهمیت خاصی ندارد زیرا تعداد شرکت در این آزمون دارای محدودیت نیست.

حال که متوجه تفاوت بین دریافت ویزا، اقامت و تابعیت شدید، لازم است بدانید که دریافت ویزا نسبت به 3 روش دیگر ساده تر است و در انواع مهاجرت به تناسب سابقه شما و پس از ترجمه مدارک مهاجرتی به شما داده می‎شود.

انواع مهاجرت به اروپا

اتحادیه اروپا قوانین یکپارچه‎ای برای مهاجرت به کشورهای در این حوزه وضع کرده است. بنابراین قوانین مهاجرت به این کشورها با یکدیگر تفاوتی ندارد. نکته مهم درباره مهاجرت به اروپا این است که ترجمه مدارک مهاجرتی باید به سفارت کشور مقصد ارسال شود. در ادامه قصد داریم که انواع مهاجرت به اروپا را بررسی و به توضیح هرکدام از آنها بپردازیم.

چه کسانی می‎توانند به اروپا مهاجرت کنند؟

اتحادیه اروپا به کارگران با مهارت و دارای سابقه کاری، دانشمندان، دانشجویان، کارآموزان، دانش‌آموزان یا داوطلبان کنکور، کارمندان شرکت‎ها و کارگران فصلی که در کشورهای دیگر ساکن هستند، اجازه مهاجرت می‎دهد. در واقع این افراد می‎توانند در هر کدام از کشورهای این اتحادیه اقامت داشته باشند و اعضای خانواده را با خود ببرند.

کشور دانمارک قوانینی متفاوت با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای مهاجران وضع کرده است. کشور ایرلند هم به چند مورد از این قوانین پایبند نیست. کلیه این کشورها می‏توانند تعداد مهاجرانی که برای کار به کشور خود می‏آیند را متناسب با موقعیت‎های شغلی کنترل کنند. در نهایت ترجمه مدارک مهاجرتی شما به کشور مقصد فرستاده می‎شود و تصمیم‎گیری نهایی به عهده آن شرکت است. در مواردی مثل دریافت اقامت و تابعیت، قانونی یکپارچه وجود ندارد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت عمل می‎کنند.

برای شروع این مسیر نیاز به ترجمه مدارک مهاجرتی و آماده کردن تمکن مالی، بیمه درمانی، شرکت در آزمون‎های زبان و فرم‎های مربوط به دریافت ویزا خواهید داشت.

مهاجرت به اروپا با ویزای شینگن

ویزای شینگن به مجوز اقامت کوتاه مدت به کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفته می‎شود. پس از دریافت این ویزا می‎توانید تا 3 ماه در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید. بعضی از افراد برای اهداف توریستی و بعضی دیگر برای اهداف تجاری، این ویزا را دریافت می‏کنند.

در واقع دریافت این ویزا از معروف‎ترین روش‎های اقامت موقت در اروپا است. شما به راحتی می‎توانید به کشورهای حوزه شینگن وارد شوید و همه‎ی آنها را بازدید کنید و در نهایت پس از گذشت 90 روز از کشوری در این حوزه به مبدا خود برگردید. در سفرهای بین این کشورها هیچ کنترل مرزی و درخواست بررسی مجدد ترجمه مدارک مهاجرتی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که این ویزا فقط اجازه‌ی 90 روز اقامت به شما می‎دهد و اگر قصد ادامه تحصیل یا کار دارید، نباید برای ویزای شینگن اقدام کنید.

ترجمه مدارک مهاجرتی, مهاجرت به اروپا و شرایط, مهاجرت با ویزا

مهاجرت به اروپا با ویزای تحصیلی

بعد از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه های معتبر در اروپا می‎توانید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. دریافت ویزای تحصیلی به مدارکی از جمله ترجمه رسمی سرفصل دروس، دانشنامه و ریز نمرات نیاز دارد. سفارت کشورها از شما اثبات تمکن مالی می‎خواهند و باید بتوانید اثبات کنید که از پس هزینه های تحصیلی و مخارج مربوط به زندگی بر می‌آیید. هر فردی باید مطابق قوانین کشور مقصد عمل کرده باشد و تهدیدی برای این کشور ایجاد نکند. معمولا دریافت ویزای تحصیلی با شرکت در یکی از آزمون زبان‎های معتبر همراه است.

قبل از شروع به فرآیند مهاجرت تحصیلی باید برای صدور پاسپورت درخواست دهید. مهاجرینی که در سنین کمتر از 18 سال مهاجرت می‎کنند، باید رضایت محضری والدین خود را داشته باشند و ثابت کنند که از بیمه درمانی بهره مند خواهند شد. معمولا برای بررسی ترجمه مدارک مهاجرتی نیاز به پرداخت مبلغی به سفارت آن کشور خواهید داشت.

در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دانشجویان همراه با تحصیل خود اجازه کار دارند. ساعات کاری بسته به قوانین هر کشوری متفاوت است اما معمولا حداقل 10 ساعت در هفته به صورت نیمه وقت اجازه داده می‎شود.

مهاجرت به اروپا با ویزای دوره زبان

اگر دوست دارید که در کشورهای اروپایی اقامت داشته باشید، اما دانش کافی برای زبان آن کشور ندارید در دوره‎های زبان آن کشور شرکت کنید. ویزای دوره زبان از امن‎ترین راه‎های مهاجرت محسوب می‎شود. بعد از به پایان رسیدن دوره زبان، نیازی به بازگشت به کشور وجود ندارید و فقط کافی است ویزای خود را به نوع دیگری تبدیل کنید. برای مثال می‎توانید تحصیل در آن کشور را شروع کنید. البته برای دریافت ویزای کاری به ترجمه دانشنامه تحصیلی به انگلیسی نیاز داریم.

مهاجرت به اروپا با ویزای کاری

دریافت ویزای کاری و مهاجرت از طریق آن، جزو محبوب‏ترین انواع مهاجرت به حساب می‎آید. ویزای کار به اشخاصی که در حرفه‎ی خود مهارت و تجربه بالایی دارند، داده می‎شود. هر کشوری در یکی از مشاغل به نیروی متخصص احتیاج دارد و متناسب با نیاز خود از مهاجرین برای کار کمک می‎گیرد. پزشکی و پرستاری در لیست مشاغلی قرار می‎گیرند که بیشتر کشورها به آن احتیاج دارند. برنامه‎نویسی و حوزه IT هم در سال‎های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است.

مهاجرت به اروپا از طریق سرمایه گذاری

پیشرفت کشورهای اروپایی باعث شده که مدیران این کشورها در تلاش برای کارآفرینی و خلق شغل باشند. به همین خاطر از مهاجرینی که قصد ایجاد اشتغال داشته باشند، استقبال می‌شود. روش سرمایه‎گذاری که یکی از انواع مهاجرت می‎باشد تنها برای افراد خاصی مناسب می‏باشد که سرمایه اولیه زیادی دارند.

اگر موفق به پرداخت هزینه ها برای پیشبرد برنامه اقامتی خود شوید، پاداش‎های زیادی در این کشور به شما اعطا می‎شود. بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و بعد از 3 سال موفقیت شما در کارآفرینی، اقامت دائمی به مهاجرین می‎دهند.

سرمایه‌گذاری از طریق ملک، خرید اوراق قرضه یا سهام ویزای طلایی نامیده می‎شود. این ویزا معمولا در کشورهای حوزه شنگن یعنی آلمان، یونان، اسپانیا و مجارستان صادر می‎شود. کمترین مقدار سرمایه گذاری برای گرفتن گلدن ویزا از طریق کشور مجارستان است. با داشتن 180 هزار یورو می‏توانید گلدن ویزای مجارستان را دریافت کنید.

ترجمه رسمی مدارک مهاجرتی, مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

کارت آبی اتحادیه اروپا چیست و به چه کسانی داده می‎شود؟

کسانی که در کشورهای اتحادیه اروپا، حداقل یک سال قرارداد کاری داشته باشند، با داشتن بعضی شرایط قادر به دریافت بلو کارت هستند. دارا بودن مدارک فنی حرفه‎‎ای یا تحصیلی مرتبط به حوزه کاری یک امتیاز محسوب می‎شود. شما باید حداقل 5 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید و نیاز است که کارفرما از شهروندان آن کشور باشد. کارت آبی برای کارآفرینی یا قراردادهایی که با کارفرمایان غیربومی بسته می‎شود، صادر نخواهد شد.

حقوق ناخالص هر سال دارندگان کارت آبی باید یک و نیم برابر متوسط حقوق آن کشور باشد و در نهایت ارسال ترجمه مدارک مهاجرتی و همراهان شما از دفتر ترجمه رسمی برای بررسی الزامی است. داشتن بیمه درمانی برای اعضای خانواده در طی سفر الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *